Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Egészség Gazdaság

Mediáció Zalában a Kamarával

A Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara a vidéki kamarák közül elsőként biztosít lehetőséget tagjainak és minden tagságon kívüli vállalkozónak, hogy üzleti életükben keletkező vitás helyzetek és konfliktusok okozta veszteségek csökkentése érdekében képzett mediátor segítségét kérhesse. Ezért Varga Zoltán mediátorral kötött megállapodás alapján létrehozta a Zala Megyei Gazdasági Mediációs Központot (ZMGMK). A Központ feladata lesz, hogy a kamarai iroda hálózatokon keresztül a vállalkozások számára mediációs szolgáltatást nyújtson.

A konfliktuskezelést sok vezető jelenleg spontán, saját értékítéletére, gyakorlatára hagyatkozva végzi. Ez persze lehet jó és eredményes, de lehet rossz is, eredménytelen, gyenge hatásfokú.

Azok a vezetők, akik nyitottak a meglévő módszereik felülvizsgálatára, új módszereket ismerhetnek meg. A gazdasági mediációs módszerek megismerése nemcsak a belső konfliktuskezelésre hat ki, hanem más kommunikációs helyzetekhez is kap a vezető olyan megoldásrendszert, amellyel hatékonyabb, és eredményesebb lehet.
Azoknak a gazdasági, pénzügyi vagy operatív vezetőknek, akik gyakran kerülnek olyan helyzetbe, ahol szükséges lehet a konfliktusok olyan módon való kezelése és megoldása, amelyben a lehető legkevesebbet sérülnek a felek és a szándék szerint a korábbi állapot fenntarthatóvá válik. Ilyen módszer a mediáció módszere a leghatékonyabb.
A mediáció irányultsága lehet ezek alapján belső – azaz cégen belüli, munkahelyi konfliktusok kezelésére irányuló, lehet külső partnerekre, magánszemélyekre, cégekre, szervezetekre fokuszáló tevékenység.

A vállalkozások számára mérhető előnyök pedig kézzel foghatóak hisz, az eljárás során gyorsabb, személyre szabottabb, szabadabb döntési, érdekérvényesítési lehetőséggel lehet élni, egyúttal diszkrétebb, bizalmas légkörben.

A vállalkozások számára nyújtható szolgáltatások köre  a kamarán belül így a békéltető testület nagy hagyományokkal rendelkező tevékenysége mellett kibővül a közvetítő tevékenységgel is, ami elsősorban a vállalkozások közötti, cég – cég pl.: megrendelő, beszállító, alvállalkozói relációban nyújt hathatós gyors és olcsóbb megoldást a vitás ügyekben. A szolgáltatás másik területe a vállalkozásokon belüli tulajdonosok, munkáltatói viszonyból eredő konfliktusokban segíti megoldáshoz az érintetteket.
A ZMGMK elérhetőségei minden kamarai irodában elérhetők lesznek, a kamara munkatársai felkészülten várják a megkereséseket.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.