Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Gazdaság

Invest Shenzhen

20.000 Dollár/fő GDP.  200 milliárd Dollár/év a térség termelési értéke. Ez a világ negyedik helyéhez elég ma.
A magyar és Shenzhen kereskedelmi forgalom 1.58 milliárd Dollár.
A megjelent kínai vezetők rendkívül profi módon prezentálták az óriás város befektetési lehetőségeit.
Rendkívüli kedvezmények cégalapításhoz, különleges kedvezmények a lakhatás és a munkavállalás támogatására.

A Shenzhen 5 perces prezentációs film a műfajában Oscar gyanús. Az aki nem kapott kedvet egy kínai üzleti úthoz, az ne foglalkozzon többet kereskedelemmel vagy a gazdasággal.

A magyar előadók is kitettek magukért. A kínai partnerekhez szokott szónokaink remekül figyeltek a távol-keleti etikettre, miközben mindenki becsempészett az előadásába egy kis humort is, ami a partnerek ezúttal nem vettek elő.

Nádasi Tamás az MKIK Magyar Kínai Tagozata elnöke remekül mutatta be a kamara szervezetét, helyezte el azon belül tagozatát és annak szerepvállalásait. Cégéről szólva kevés kétséget hagyott a felöl, hogy az egyik legsikeresebb magyar kínai hídfőállást az Aquaprofit építette ki Kínában.
Korányi László a Nemzeti Innovációs Hivatal Kül- és belkapcsolati elnökhelyettese egy a jelenlevők többsége előtt ismeretlen szervezetet mutatott be érzékletesen. Prezentációja alapján sokan keresik fel azonnal a szervezet honlapját. A humorizálást Ő kezdte, amikor jelezte a vállalatoknak, hogy mindenben a rendelkezésükre állnak, „ez nem vonatkozik a pénzre” tette hozzá.
Wolf Csaba a Deloitte kína csoportjának vezetője arról számolt be, hogy a világóriás hazai szervezete is már külön kínai referatúrát üzemeltet. Persze a szervezetnek ma még több dolga akad a hozzánk érkező kínai befektetőkkel, mint a mi tőkeexportunkkal. Azt már nem ő mondta, hogy ez így is fog maradni még egy darabig.

Rosta Miklós a BRISE cég egyik tulajdonosa a konferencia végére stílust váltott és a kínai partnerek nem kis meglepetésére kritikusan fogalmazott a magyar ügyeskedőkről. Óva intet mindenkit, hogy felkészületlenül, víziók nélkül lépjen valaki kínai földre. Azokat az üzleti lehetőségeket kereső cégeket akiknek nincs üzleti terve eltanácsolják az utazástól. Érdemes eloszlatni a gyors magyar döntések mítoszát is, mondta. Igaz, hogy a kínai partnerek óvatosan közelítenek az üzleti partnerükhöz, ezt mi gyakran elkapkodjuk. Amikor azonban döntöttek hihetetlen sebességgel hozzák meg a döntéseiket és lépnek. Mi magyarok pedig ilyenkor kezdünk halogatni és bizonytalankodni. Ismerős!?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.