Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Gazdaság

Ahogy a vendégek látják – online szálloda értékelések

A kelet-európai szállodák meglepően jól szerepelnek az internetes értékeléseken, egyelőre azonban Fokváros vezeti a listát– derül ki a PwC új „Online Reputations – Why hotel reviews matter and how hotels respond” című angol nyelvű felméréséből. Vilnius és Johanessburg a 2. illetve a 3. helyen végzett, és mindössze Edinburgh, valamint Lisszabon került be nyugat-európai városként az első 10-be. A listát a széles körben elfogadott GRI – Global Review Index – mutató alapján állította össze a PwC.

Budapest ugyan az összesített GRI mutató alapján nem került az első 10-be, ám az ár-érték arányon alapuló értékeléseket tekintve a 3. helyen áll.

A tanulmányból továbbá kiderül, hogy sok szállodatulajdonos egyáltalán nem veszi figyelembe üzletének fejlesztése során a vendégek visszajelzéseit. Gyakran hivatkoznak az értékelések megbízhatatlanságára, így védekezve a kapott kritikákkal szemben. Azonban akik képesek proaktívan elfogadni a negatív visszajelzéseket is, és megfelelő intézkedéseket hozni a szolgáltatás javítása érdekében, hosszú távú versenyelőnyre tehetnek szert. A vendéglátóhelyek tulajdonosainak mindemellett azt is figyelembe kell venniük, hogy az online értékelések a turisztikai szakemberek illetve a befektetők számára is hasznos információkkal szolgálnak, így a negatív észrevételek – például a turisták keresletét vagy forrásszerzést tekintve – további kedvezőtlen üzleti hatásokkal járhatnak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.