Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Marketing

Azonosítsa a célpiacot!

Megvan az ötlet az Ön saját fejében és a tűz a szemeiben, azonban az indulás előtt egy fontos dolog még hátra van: kiválasztani stratégiai szemmel a legjobb célpiacát.

1. Törekedjen a boldogságára

Törekedjen olyan problémák megoldására, amelyek személyesen is érintik. Olyan megoldások után kutasson, amelyek boldogsággal töltik el. Az ilyen megoldások gyújtják lángra az Önben lakozó tüzet, ami a vállalkozói élethez szükséges. A siker csak egyetlen módon lehetséges: szenvedélyes munkavégzéssel. Ha már úgy érzi, hogy a munkája a hobbija, akkor ne forduljon vissza, jó úton jár!

2. Ne akarja újra feltalálni a spanyolviaszt

Miért pazarolná figyelmét és erőforrásait új piacok megalkotására? Felesleges. Inkább kutassa fel azokat a piacokat, ahol újonnan belépő vállalkozásként is jelentős fogyasztói csoportra tehet szert. Mindig létezik olyan vállalat, aki jobban elégíti ki a fogyasztói igényeket. Sikeres csak úgy lehet, ha ez a vállalkozás Ön lesz.

3. Vegye figyelembe a lokalitást, mobilitást és a társadalmi tényezőket

Számos olyan tényező létezik, ami miatt megbuknak az újonnan alakult vállalkozások. Ne akarjon széllel szemben menetelni, inkább arra törekedjen, hogy a hátán érezze. Másképpen fogalmazva: keressen olyan lehetőségeket, ahol az aktuális trend támogatja erőfeszítéseit. Nézzen körbe a különböző makro trendek között, és találja meg az Ön számára legkedvezőbb trendeket.

4. Törekedjen inorganikus növekedési lehetőségekre

Az organikus növekedés lehetősége a kezdő vállalkozások többségénél megtalálható. Az idő előrehaladtával azonban érdemes inogranikus növekedési lehetőségek után is kutatnia. Ha az adott piacon nincsen olyan fogyasztói vagy versenytársi csoport sem, aki egy adott irányba mozdíthatná a piaci igényeket vagy kínálatot, akkor az egy tökéletes környezet az inorganikus növekedés lehetőségére.

5. Maximalizálja „szuper” erőit

Fordítsa erőforrásait olyan jellemzői kihangsúlyozására, amikben Ön egyedi és tartós versenyelőnyt biztosítanak versenytársaival szemben. Ismerje a saját korlátait és tudja miben  igazán kiemelkedő. Ezek lesznek sikerének kulcsai.

Sok sikert újonnan induló vállalkozásával kapcsolatban! Ha Ön már régi motoros, mit gondol az itt felsoroltakról? Ön számításba vette a felsorolt jellemzőket?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.