Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Marketing

Ezek a kkv-k kedvenc marketing eszközei

A kis- és közepes vállalatok leggyakrabban használt marketingeszköze a honlap, amit a válaszadók 85 százaléka használ – derült ki a Marketing Commando felméréséből. Ettől nem sokkal marad el a Facebook céges oldal, 80 százalékkal. A válaszadók 72 százaléka használ e-mailt, amely így a harmadik legnépszerűbb eszköz. Meglepetésre a Google AdWords csak a nyolcadik helyen végzett, melyet a válaszadók 45 százaléka használ.

A 10 leggyakrabban használt marketingeszköz a kisvállalatok körében

1. Saját honlap
2. Facebook céges oldal
3. E-mail, saját listára
4. Keresőoptimalizálás (SEO)
5. Online hírlevél – holtversenyben
5. Facebook-hirdetés
6. Ajánlás – OFFLINE
7. Árakció
8. Google AdWords
9. Facebookposzt-kiemelés
10. Kupon (saját)

A fizetett online hirdetéseket vizsgálva szembetűnő, hogy a 10 legtöbbet használt eszközből nyolc a Facebook és a Google kötelékéből került ki – ismertette a felmérést a 24.hu. Az első helyen a Facebook-hirdetés áll. A második a Google AdWords, amelyet további három Facebook-eszköz követ. Az első tízbe a két óriáson kívül csak a banner és a PR-cikk fért bele.

A Facebook igazi kakukkfiókaként viselkedik, szinte minden mást kitúr maga mellől: a top tízből a Facebook három, a fizetett online marketingeszközök közül az első ötből négy(!) helyen szerepel – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő a 24.hu-nak.

A 10 leggyakoribb fizetett online hirdetési forma a kisvállalatok körében

1. Facebook-hirdetés
2. Google AdWords
3. Facebookposzt-kiemelés
4. Facebook-videó
5. Facebook remarketing
6. Google remarketing
7. Google display network
8. banner reklám
9. PR-cikk
10. Facebook-applikáció

A kezdő cégek átlagosan három fizetett hirdetéstípust használnak, a legtöbben FB-hirdetést, Google AdWords-öt és Facebookposzt-kiemelést. A stabil és növekvő cégek marketingmixe jóval összetettebb, további hat eszközt  használnak, köztük az olyan korszerű módszereket mint például a remarketing vagy a videó.

Leáldozóban a hideghívás és a hagyományos, postai levelek

Az offline eszközök közül a legnépszerűbb az ajánlás, amelyet a vizsgált kisvállalkozások 54 százaléka használ. Ezt követi a szórólap (32 százalék), valamint a kiállítás más rendezvényén, melyet a válaszadók 29 százaléka alkalmaz.

Azonban a hideghívásnak és a postai DM-nek leáldozóban van. Azoknak a többsége, akik ezt a két eszközt használják csökkenő bevételt könyvelnek el. Ennek az egyik oka, hogy egyre nagyobb a hitelesség jelentősége. Ma már önmagában a hideghívás és a hideg listára küldött postai DM egyre kevésbé eredményes, mert nem hiteles. Azonban ha más eszközökkel előbb ismertséget és bizalmat építünk, a postai DM nagyon hatékony lehet. Különösen most, amikor az inboxunk dugig van spammel, hírlevelekkel és kampány e-mailekkel – miközben a postaládánk üres. Tehát ott ma kisebb a verseny, és ezt pár ügyes cég nagyon jól kihasználja – mondta Wolf Gábor a lapnak.

A 10 leggyakoribb offline marketingeszköz kisvállalatok körében

1. Ajánlás
2. Szórólap
3. Kiállítás más rendezvényén
4. Sajtóhirdetés
5. Értékesítők
6. Hirdetés reklámújságban
7. Szórólap
8. Reklámtáblák
9. PR-cikk
10. Hideghívás

MARKETING HÍREK

– Hírlevél-küldő programot készítettek: Egy olyan magyar startup vállalkozás is bemutatkozott Dél-Európa legnagyobb startup seregszemléjén, a South Summiton Madridban, amely egy egyedi hírlevél-szerkesztőt alkotott. Az EDMdesigner csapat minél szélesebb körben szeretne olyan felhasználókat találni, aki tesztelik a még úgynevezett validálási fázisban lévő terméküket, amely egy 15 nyelven elérhető, személyre szabható, egyedi marketing e-mail és hírlevélszerkesztő – mondta Pokornyik Roland vezérigazgató a távirati irodának.

– Segít a telekommunikációs cég: A Telenor kiválasztotta azt az öt startup céget, amelyet egyenként 150 millió forinttal támogat a mentori képzési programjában – közölte a mobilszolgáltató cég, amely júniusban hirdette meg a fejlődés korai szakaszában járó digitális startupoknak az Accelerate elnevezésű programját. A felhívásra az előzetes várakozásokat felülmúlva több mint 140 vállalkozás jelentkezett, közülük választották ki azt az öt csapatot, amely a Telenor ügyfélbázisának és infrastruktúrájának segítségével indulhat el a nemzetközi növekedés útján. A programhoz csatlakozó startupok egyebek közt tesztelési és marketinglehetőségeket kapnak a Telenor-csoport 200 millió ügyfele és 1 millió nagyvállalati partnere körében. A 3 hónapos felkészítő program végén a csapatok kockázati tőkebefektetők és a Telenor mint befektető számára bemutathatják terméküket további anyagi támogatás, illetve a hazai és nemzetközi piacra való belépés reményében.

– Tréning a külpiacra készülő vállalkozásoknak: 9. alkalommal szervezi meg a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Zrt. az exportakadémiát, amelyet eddig több mint 170 cégvezető és döntéshozó végzett el. Szakértők és már sikeresen exportáló cégek képviselői tartanak előadást külpiaci stratégia építése, piacelemzés, innováció, marketing, finanszírozás és kockázatkezelés témakörökben.

– 245 millió forint támogatást kapnak: Újabb támogatói döntések születtek a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) két pályázati felhívásának keretében. A kis- és középvállalkozások piaci megjelenését célzó pályázatok közül 11 projekt nyert el mintegy 245 millió forint fejlesztési forrást. A külpiacra jutást elősegítő szolgáltatások igénybevétele, marketingtevékenységek, idegen nyelvű honlap létrehozása, illetve piackutatás finanszírozható.

Forrás: MTI, 24.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.