A szezonális felhasználói érdeklődés kivétel nélkül minden vállalatot érint, függetlenül tevékenységének tárgyától. Más szóval élve, mindennek meg van a maga időszaka. Nincs ez máshogy a rendezvények világánál se. Jön az esős idő és a hideg, a rendezvények száma csökken, az elenyésző darabszám mellett pedig beköltöznek a báltermekbe és csarnokokba.
Ilyenkor mit tehet egy cég, ha fő bevételi forrása téli álomhoz hasonló időszak felé közeledik … megpróbálja igazítani szolgáltatását!
Probléma:
- Kevesebb rendezvény (nagyobb versengés a show ipari szolgáltatóknál)
- Beltéri szervezés (tűzveszély, füstérzékelő)
- Hideg a szabadban
- A beltéri rendezvények közönsége más jellegű műsort kíván, mint a nyári rendezvények esetén
A fentebbi problémákat először is azonosítani kell, majd megoldást találni rá. És végül azt marketing tevékenységgel „közhírré tétetni”.
Megoldás:
- Árengedmény a szezonon kívüli megrendelésekre és/vagy erősebb reklámtevékenység
- Tűzvédelmi képesítést szerezni, szagtalan gyújtófolyadékot rendelni
- A fűtés megoldott, hiszen tűzzel dolgozik. Majd olyan műsor kínálata, mely pár perc élvezetet ad minden egyes érkező vendégnek külön-külön (welcome- azaz vendégváró tüzezés).
- Új, rövidebb de ütősebb műsorkínálat összeállítása
És már készen is van az üzleti varázslat, mely a holt szezonból is kipréseli a lehető legtöbbet.