Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Marketing

Marketing avagy eladó minden

Biztosan mindenki látott már utcán vagy filmekben utcán bravúrozó tűzzsonglőröket. Pár ember megtapsolja őket, van aki pénzt dob a kalapjukba. De képzeljük el, hogy ha jól meg van komponálva mind a műsor, mind annak előkészítése a nézők elvárásai számára, akkor mit is lehet kezdeni ezzel az „utcáról összeszedett bagázzsal”.
Nehéz lehet újat mutatni 3000 év szórakoztató ipar után a közönségnek, de lehet nincs is igényük mindig a teljes újdonságra. Lehetséges, hogy ugyanazt a régóta vágyott ösztönös élményt keresik minden sorozatban, falunapon, céges karácsonyi rendezvényen az emberek, amikor szórakozni szeretnének. A megfelelően célzott reklámmal elérhető, hogy már előzetesen vágyat ébresszünk bárkiben, a tárgy iránt, amihez hamarosan hozzá juthat. Hihetnék ennyire a marketing erejében, de bárdolatlanság lenne részemről… Hiszen már tudom, hogy milyen vágykeltő erővel rendelkezik.
A Hestia Tűzzsonglőr Csoport hobbiként indult mások és a közvetlen környezet szórakoztatására. Mára (5 évre rá) Magyarország legkedveltebb tűz show szolgáltatását nyújtja a Hestia Tűz és Fény Show Kft. (Felhívnám a figyelmet szervezettségben, az amatőr csoport és a működő Kft. közötti óriási különbségre.)
Három fontos tényező
Természetesen a show iparnak is megvannak a maga szezonjai, megvannak a maga helyettesítői, és az innovációra való vágya. Ez utóbbi a lehető legegyszerűbb dolog, hiszen a szolgáltatások, sőt a szórakoztató ipar műsorait pár nap ráfordítással az ötletelés (brainstorming) és utána járás kombinációjával tovább fejleszthetjük. Egy jó ötlet is elég, nem kell gyártósorokat átalakítani és több száz munkást betanítani az új elképzelés szerint. A szezonok ellen sem tehet semmit nem csak egy résztvevő, de az egész erre épülő ágazat sem. Nem lehet egész évben szórakozni, sem anyagi ráfordítása nem lehetséges a társadalomnak (egyszerűen szólva nem lehet mindig szórakozásra költeni), másik részről pedig kiüresedne és unalmassá válna az egész rendezvénylátogatói kultúra, ha az év 365 napján fesztiválokra járnának a szórakozni vágyók. Viszont meglátásom szerint marketinggel és kommunikációval a helyettesítők konstans helyett a leginkább alakítható változó. A tűzzsonglőr produkciók mind helyettesíthetőek táncosokkal, zenészekkel, bűvészekkel és humoristákkal. Ezek mindig is vágyott és sikeres műsorszámok voltak. Viszont ha felkeltjük az érdeklődést, erős kommunikációt folytatunk a tűz biztonságos használatáról, és annak varázslatos és gyönyörködtető látványáról amit az emberiség történelme során végig kísérte a kultúrákat, akkor előtérbe helyezhető egyes műsorszámokkal szemben.
Híresztelni (azaz a marketing)
Az előtérbe helyezéshez pedig nem kell mást tennünk, mint egy kicsit reklámozni, majd marketinget folytatni, és kommunikálni róla (igen, összességében egy dologról beszélek). A közönség felé publikálni, hogy ismerjék meg ezt a látvány világot és vágyjanak a személyes megélésre (B2C kommunikáció érzelmi alapon). Ezzel párhuzamosan pedig a rendezői társadalmat, azaz a megrendelőket tájékoztatni az előnyökről (B2B kommunikáció racionális alapokon).

Remélem Önt is sikerült meggyőznöm (vagy csak újra eszébe juttatnom), hogy mindegy milyen apróságot vagy egyszerű dolgot akarunk eladni, ha a megfelelő stratégiával folytatunk marketinget (természetesen kitartóan és folyamatosan).
És az Ön területén mit tesz azért, hogy jobban előtérbe helyezkedjen cégével?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.