Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Marketing

Mire jó a tartalom marketing?

A tartalom marketing a 2013-es években vette át a hatalmat a keresőoptimalizálás szegletén. Nem pont ugyanazt jelenti, egy kicsit peremterülete, de átfedés az rengeteg ponton észlelhető.

A keresőoptimalizálás esetén kulcsszavakkal, megfelelő erősségű honlapok linkjeivel és kulcsszó gazdag leírásokkal játszadozunk. A tartalom marketing pedig egy olyan eszköz, mellyel értéket teremtünk honlapunkon. Nem csak odatalál a felhasználó, hanem szívesen vissza is tér illetve sokáig időzik honlapunkon. Végtelenül leegyszerűsítve a dolgot, egy kisebb lexikon, egy szakmai magazinná változtatjuk honlapunkat, termékeinkkel kapcsolatos témában.

Rendszeresen megjelenő szakmai cikkek, szakértői értékelések, hasznos tippek, és számtalan hasonló, de mindenképpen praktikus információ található meg a honlapon ennek köszönhetően.

Üzleti előny

A tartalom marketinggel nem csak egy áruház leszünk, hanem egy kategóriánkhoz tartozó szakértő, aki nyitott könyvként mutatja meg, mennyire is ért ahhoz, amivel foglalkozik. A vevő számára is egyértelmű, hogy aki ért hozzá, az a lehető legjobbat fogja ajánlani. Amikor elmondjuk igényeinket, a piac ismerete miatt a legjobban személyre szabott ajánlatot fogjuk majd kapni tőle.

Ezt a szakértelmet pedig „kézzel foghatóan” órákon át tudja tanulmányozni tudja a felhasználó a honlapunkon.

Organikus találatban

A honlap természetes találatok listáján is kivétel nélkül előre sorolódik egy ilyen kiegészítéssel. A folyamatos tartalombővülés miatt igazán friss adatokkal telt honlapként tekint ránk Google. A kulcsszavak is csak bővülnek minden egyes új tartalom megjelenésével, hiszen minden valószínűséggel szakterületünk szavaival zsúfolva lesz az új tartalom (is).

Ügyfélmarasztaló megoldások

Egy egyszerű webshop-on megnézünk pár terméket, olvassuk leírásukat, esetleg összehasonlítjuk őket. Utána pedig vagy témánál maradva rákeresünk a termékekről szóló cikkekre a világhálón, vagy csak böngészünk tovább a következő minket érdeklő téma iránt. Mi lenne, ha azokat az érdekes témába vágó cikkeket minálunk azonnal a termék mellett meg is találná a felhasználó? Mi lenne, ha a keresett cikk visszahozza a honlapunkra? Vagy az az idilli helyzet áll elől, hogy más honlapjáról a keresés során hozzánk vándorol át a vásárló?

Minden esetben a honlapon eltöltött idő meghosszabbodik, ami a növeli a „megrendelem” gombra kattintás valószínűségét.

Átlinkelés bővülése

A közösségi médiában és más magazinokban érdekes vagy hasznos cikkek felhasználók általi terjedése a remarketing. Ingyen van, ajánlással megtoldott a közzétevő közösségében, és ami a legfontosabb, hogy olyan helyekre jut el – ahova csillagászati összegekkel sem biztos – hogy marketingünk elérne.

Ha pedig valami kiemelkedően közkedvelt tartalmat sikerül a piac szeme lé tárni, akkor a vírusmarketing csodája fogja megérinteni honlapunkat, amit csak kevés szerencsés tapasztalhat meg.

A közösségi oldalak kedvelőinek száma is garantáltan bővül, hiszen nem csak reklámot kapnak, hanem szórakozást, tippeket, ötleteket. Egyszóval értéket teremt számukra, ha az oldalhoz tartoznak.

Visszatérő vendég

Tartalom marketing alkalmazása esetén nem csak vásárlási szándékkal látogatják meg a honlapot (webshopot) felhasználóink. Illetve vásárlást követően is visszatérnek plusz információkért és érdekességekért a vevők.

A feliratkozóknál hűségesebb és azonnal elérhetőbb ügyfélkört nem szerezhet egy vállalkozó. A feliratkozókat rendszeresen vissza lehet hívni a honlapra, lehet értesíteni az akciókról. Ismerjük a nevét, személyesen megszólíthatjuk. Felíratkozók ezt sektik,hogy levéllel elsznek bombázva,ezért valami igazán hasznosat kell ajánlani nekik a címükért cserébe. Jó módszere még a cikkeknél is több hasznos tudással rendelkező dokumentumok (e-book) kiadása, pár százalékos garantált kedvezmény biztosítása, akció előtti értesítés lehetősége mind-mind olyan kiemelt kezelés, amiért már e-mail címét szívesen kiadja bárki.

Szakértelem hangsúlya

A folyamatosan bővülő, témához tartozó tudásanyag mind bizonyosságot ad a szakértelemről a felhasználó felé. Megbízható, hozzáértőként kezdenek tekinteni a márkára, nem csak egy eladóként. Lényegi különbség rejlik egy szakértő és a sarki árus között, ezzel mindenki tisztában van.

Márka építés

Nem csak vevőszerzésre alkalmas a tartalom marketing, márka építésre, tehát vevői hűségre is egy hasznos és elengedhetetlen eszköz. Aki márka hű, nem csak az olcsó árakkal törődik. Hűséges, türelmes és harcol elveiért, ha kell.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.