Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Marketing

Ne vesztegesse a pénzét!

Vállalkozások sokasága fektet nagyobb összegeket olyan marketing eszközökbe, amelyek egyértelműen feleslegesek és még csak nem is hatékonyak.

Sajnos a marketing egy olyan terület, ahol nagyon könnyű sok pénzt elveszíteni. A következő tippek segítségével komolyabb összegeket takaríthat meg, amit akár más hasznos célokra is fordíthat. Következzen három igazán pénznyelő marketing eszköz.

1. Brosúra

Önt is hetente megtalálják fiatal diákok valamilyen reklámanyagot osztogatva? Elterjedt szokás, de mindenki tudja, hogy ineffektív. Őszintén, Ön el szokta olvasni a reklámanyagot? Én személy szerint nem, az első lehetőségnél a kukában landol az anyag. Vagy ha el is olvasom, szinte biztos, hogy nem hagy maradandó emléket bennem. A brosúrák jellemzően ellentétesen hathatnak márkájával kapcsolatban. Az emberek többsége a szórólapokhoz inkább rossz, mint jó érzést társít.

A brosúrák egyetlen egy esetben szükségesek, amikor a fogyasztói azt látják, hogy kevés az elköteleződése az adott piachoz.

2. Márka reklám

Minden  olyan reklám felesleges pénzkidobás, amely csak a márkája fontosságát hangsúlyozza.

Az Ön márkájának az értéke és ereje két dologtól függ: az első a termékei és szolgáltatásai használhatósága és minősége, a második pedig, hogy hogyan bánik a fogyasztóival.

Az előző állításból szinte arányosan következik a képlet, miszerint két módon fejlesztheti a nevét: javítsa terméke vagy szolgáltatása minőségét és használhatóságát. A másodikat kitalálja? Igen, bánjon jobban a fogyasztóival. Ennyi. Se több, se kevesebb.

A fogyasztóit nem maga a márka érdekli, hanem az azzal kapcsolatos érzéseik, gondolataik számítanak. Felejtse el a felesleges reklámokat, inkább fektessen több pénzt az ügyfélszolgálatába. A legjobb reklám amúgy is száj útján terjed.

3. Eladási eszközök

Az eladási eszközöket professzionális értékesítőknek kell megtervezniük, és kizárólag ilyen eszközökbe fektesse a pénzét. Minden más csupán pazarlás.

Vizsgálja át marketing kiadásait, és vegye ki a palettájából a felesleges eszközöket. Az értékes anyagi forrásait pedig fektesse fogyasztói programokba, esetleg ügyfélszolgálatos fejlesztésébe.

Mit gondol, ezek az eszközök tényleg idejét múltak és feleslegesek?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.