Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Gazdaság Jog Marketing

Pályázat: jó vagy rossz?

Ennek ellenére nagyon sok cég még mindig fél belevágni egy pályázati projektbe. Annak ellenére, hogy itt zömében vissza nem térítendő forrásokról van szó, az ismeretlentől való félelem erősebbnek bizonyult a fejlődés lehetőségétől.

Munkám során rengeteg cégvezetővel találkozom, s tapasztalatom szerint sokan nem is sejtik, milyen lehetőségek rejlenek az uniós támogatásokban.

Akár 100 %-os támogatással képzési pályázatokon vehetnek részt (TÁMOP 2.1.3.), vagy 40%-os támogatás mellett gépeket, eszközöket szerezhetnek be (GOP 2.1.1./A). Emellett pályázhatnak technológiai beruházásokhoz kapcsolódó projektekre, vagy akár 50 %-os „árengedménnyel” fejlesztheti informatikai rendszerét. (GOP 2.2.1)  E pályázat keretében elnyerhető támogatás mértéke: maximum 40% -50%, összege pedig minimum 1 millió, de legfeljebb 10 millió forint. A pályázatok benyújtása 2011. július 1.-től, 2012. december 31-ig lehetséges.

Találkoztam már olyan céggel, aki pár évvel ezelőtt kategorikusan elzárkózott a pályázattól. Azonban a közelmúltban úgy döntött, pályázati forrásból bővíti cégét: új telephelyeket, és modern ügyviteli rendszer bevezetését tervezte. A bökkenő csak annyi, hogy időközben abban a térségben, ahol ő tevékenykedett, a pályázatokat már felfüggesztették.

A fenti példa is jól mutatja, hogy rengeteg pénzt nem használunk fel a rendelkezésünkre álló keretből. Pedig igény és érdeklődés az lenne a pályázatokra, csak a gondolkodásmódot kellene megváltoztatni, és kicsit merészebbnek lenni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.