Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Gazdaság Marketing

Sikeres üzleti kommunikáció

A legtöbb sikertelen honlappal az a probléma, hogy nem megfelelő benne az üzleti kommunikáció. Mit értünk ez alatt? Kevés benne az olyan üzenet, amely válaszra serkenti az olvasót. Olyan válaszra, amely kapcsolatba hozza őt a cégével.

Hadd magyarázzuk meg. Válasz nem csupán a vásárlás lehet. Válasz minden, ami a célja szempontjából előnyös.

Egy válaszra sarkalló üzenet három elemből áll:
1. figyelemfelkeltő (megragadja az olvasó szemét),
2. lebilincselő (ráveszi, hogy továbbolvasson),
3. elkötelező (cselekvésre bírja).

Hogyan tudja érvényesíteni ezeket az üzleti kommunikációjában?

Először is, tervezzen az olvasó szemével. Az interneten az emberek figyelme ide-oda cikázik. Linkről linkre kattintgatnak (az elmélyülés leghalványabb szándéka nélkül), és könnyen elunják magukat. Ha egy honlap unalmas, átmennek a következőre. Az üzleti kommunikáció embert próbáló feladata rávenni őket arra, hogy hagyják abba, amit eddig tettek, és Önnel foglalkozzanak.

Hogyan ragadja meg a figyelmet?

– Egy ütős címmel. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy üzleti kommunikáció szempontjából milyen fontos a jól megválasztott cím. A figyelem megragadására csupán néhány másodperce van, és ez mind azon múlik, felkorbácsolja-e az olvasó fantáziáját vagy sem. Felejtse el a pontos, szakszerű megnevezéseket: ilyen rövid idő alatt érzelmekre, alapvető emberi ösztönökre kell támaszkodnod.

– Lebilincselő címsorokkal. Ha az olvasó rákattint a cikkére, és csak egy nagy tömb szöveget lát, nem fogja elolvasni. Segítsen neki helyes tagolással és mankóként alkalmazott címsorokkal! Ugyanaz vonatkozik rájuk, mint a címre: legyenek csábosak, izgatóak, ragadják magukhoz az olvasó figyelmét. Újabb és újabb lendületet adnak a továbbolvasáshoz.

– Megfelelő kulcsszavakkal. A mai ember szeme csak átfut a szövegeken. Érdeklődésének megfelelő kulcskifejezéseket keres a szóhalmazban, amik meggyőzik arról, hogy jó helyen keresgél. Olyan az, mint arany után kutatni a sárban. Tudnia kell, az Ön ügyfelei milyen kulcsszavakra harapnak.

– Képekkel, videókkal. Egy kép többet mond ezer szónál, tartja a klisé. Az üzleti kommunikációban a klisék pedig arra valók, hogy megfogadjuk őket: manapság már kötelező minden cikkhez képet rakni. Megtöbbszörözi az esélyét, hogy a cikkére kattintanak.

Az üzleti kommunikáció komoly harc. A siker érdekében minden eszközt be kell vetnie – biztos lehet benne, hogy a vetélytársai is így tesznek! Ha azonban körültekintően, hatásosan kommunikál, verhetetlen lesz.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.