Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Tech

Internetes kereskedelem

Egy webáruház megszületése a tervezéssel kezdődik. Ahogy egy házat vagy egy céget sem „csak úgy” elkezdünk felépíteni (mely esetben számíthatunk a gyenge eredményre), úgy egy webáruházat is meg kell tervezni.

Webdesign, grafikai tervezés

A grafikai tervezés során a webáruház ergonómiai tervezés során megtervezett wireframek-re (struktúrális, szerkezeti tervekre) készítjük el a termékkörnek és célpiacnak leginkább megfelelő vizuális megjelenést. A gyakorlatban ez látványtervek formájában valósul meg, melyek gyakorlatilag a végső, elkészült oldalak „screenshot”-jai, tehát azt mutatják, hogy hogyan fognak az egyes oldalak kinézni a kész, működő oldalnál.

Egy webáruháznál kiemelt fontossága van a külső megjelenésnek:

Az eladó megítélését nagymértékben befolyásolja a webáruház design. Egy elhanyagolt, összecsapott, vagy elavult design azt az üzenetet tükrözi a vásárlók felé, hogy maga az eladó sem veszi túl komolyan az üzletét. A terméket megítélését is befolyásolja a design – hogy mennyire legy vágykeltő egyik vagy másik termék a vevő számára, az nagymértékben függ a termékinformációk ízléséses, megfelelő prezentálásától. A webáruház használhatóságát, a vásárlói élményt és így a vásárlások számát is befolyásolja a külső megjelenés. A design sosem szabad, hogy öncélú legyen, mindig a célt kell támogatnia. A felesleges, rosszul megtervezett grafikai elemek csak elvonják a figyelmet a lényeg elől. A figyelemirányítás leghatékonyabb eszköze a design: hogy egy látogató mit fog meglátni egy oldalon (a weben csak „pásztázzák” az oldalt a felhasználók, és nem olvassák), és mire tudjuk őt rávenni az nagymértékben függ az alkalmazott grafikai megoldásoktól.

Webáruház készítés folyamata

Egy új webáruház „megszületése” a tervezéssel kezdődik, a tervezés pedig az információ összgyűjtésével, melyből a webáruház készítés csak egy rész, de szokás webáruház készítés néven a teljes folyamatra utalni.

Konkrétan a webáruház készítés a következő lépésekből áll:

  • látványtervek „felhúzása” a webáruház motorunkra
  • funkciók beüzemelése a terveknek megfelelően
  • egyedi fejlesztések elvégzése

 

Webáruház készítés TOP 4 hibája

Kezdő webáruház tulajdonosok számos hibát elkövetnek, melyekért rövid vagy hosszú távon súlyos árat fizetnek. Hogy Önnel ez ne fordulhasson elő, összefoglaltuk a 4 legfőbb hibát:

  1. Összekeverik az egyedi fejlesztéssel: A webáruház készítés nem egyenlő a webáruház nulláról való megírásával. Egy komoly webáruház rendszerben több 10.000 munkaóra fekszik, melyet egy korlátozott költségvetéssel bíró KKV nem tud megfizetni (10 millió Ft felett kezdődik). Sokkal költséghatékonyabb kiválasztani a legmegfelelőbb webáruház motort, és azt beüzemelni az igényeinknek megfelelően.
  2. Szoftverként kezelik: Azt hiszik, hogy „ez csak egy weboldal”, és mindegy, hogy hogyan épül fel. Elég, ha működik és lehet benne vásárolni, és akkor a célt már eltérük… A valóság azonban ettől rendkívül távol áll, a lehetséges vásárlók TÖREDÉKE fog csak vásárolni egy nem megfelelően megtervezett (nem vevőbarát és vásárlás-ösztönző) webáruházban. Ha kíváncsi, hogy mitől lesz egy webáruház vevőbarát és vásárlás ösztönző, kattintson ide!
  3. Sablonból dolgoznak: Sokan azt hiszik, hogy elég venni egy szép sablont, azt ráhúzni egy webáruház motorra, és máris van egy szuper webáruházuk. Vesznek egy kész sablont, és azt „húzzák fel” egy webáruház motorra. Ennek legfőbb problémája, hogy egy megvett sablon rendkívül kis eséllyel van a mi céljainknak optimálisan megtervezve, egy „általános” megoldást ad valamire – és nem valószínű, hogy a vevőink igényeit megfelelően ki tudjuk vele elégíteni (nem lesz elég vevőbarát a rendszer).
  4. Lezártnak tekintik vele a folyamatot: Szintén gyakori hiba, amikor azt hiszi valaki, hogy a webáruház készítés lezárultával vége az ő tennivalóinak. Ez sajnos nincs így, a munka nagy része a webáruház elkészülte után jön: az oldalt hirdetni kell, látogatókat kell rá vonzani, teljesíteni kell a rendeléseket, mérni kell az eredményeket, stb.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.