Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Gazdaság

Minőség, minőség, minőség…!

„A minőség még sokáig megmarad, amikor az árat már rég elfelejtették.” – Harry Gordon Selfridge

ISO 9001 minőségirányítási rendszer kialakítása, felkészítés tanúsításra (minősítésre)

 

 

Az ISO 9001-es szabvány (ISO 9001:2008 / MSZ EN ISO 9001:2009) vált napjaink legelterjedtebb és legismertebb szabványává, amely alapján az egyes vállalatok kiépíthetik saját minőségirányítási (minőségbiztosítási) rendszerüket és lehetőséget szerezhetnek, annak független, harmadik fél általi tanúsítására (minősítésére).

Az ISO 9001 szerinti tanúsítás ma már elengedhetetlenül fontos és alapvető elvárás a vállalatok számára, legyen szó közbeszerzésről vagy csak egy beszállítói pozíció elnyeréséről, megőrzéséről. Azon vállalat, aki nem rendelkezik ISO 9001 szerinti tanúsítással jelentős hátránnyal indul a versenyben a konkurenciával szemben!

Miben tudunk segíteni?
•    Rendszer kialakítás / kiépítés és bevezetési tanácsadás;
•    Rendszer fenntartás, utógondozás;
•    Rendszerfejlesztés, hatékonyság növelés és egyszerűsítés;
•    Rendszer átalakítás, integrált rendszerek esetén is;
•    Oktatás.

Miért vegyen igénybe tanácsadót az ISO 9001 bevezetéséhez? Mert egy tanácsadó
•    lerövidíti a bevezetés folyamatát, és költséget takarít meg;
•    könnyebben értelmezi a szabvány előírásait (aminek nyelvezete elég nehézkes egy laikus számára), így megfelelően tudja azokat implementálni a vállalat folyamataira;
•    nagyobb tapasztalattal rendelkezik, mivel több rendszer kialakításában is részt vett már;
•    több szakterületen is dolgozott, így az egyes jó gyakorlatokat át tudja ültetni az adott vállalat működési környezetébe;
•    folyamatosan képzi magát, így mindig naprakész ismeretekkel rendelkezik az ISO 9001 szabvány családdal kapcsolatosan.

Milyen előnyei vannak egy ISO 9001 szabvány szerinti minőségirányítási (minőségbiztosítási) rendszer bevezetésének?

Az ISO 9001 bevezetése a következő előnyökkel járhat (amennyiben azt egy megfelelő tanácsadó közreműködésével hajtják végre!):
•    rendszer szemlélet a cég irányításában;
•    vevői reklamációk gyorsabb és hatékonyabb kivizsgálása;
•    az értékesítés növelése a költségcsökkentés mellett;
•    folyamatok fejlesztése;
•    vállalat hatékonyságának növelése;
•    minőségi szemlélet fokozása a teljes szervezeten belül;
•    vevők megelégedettségének egy magasabb szintre helyezése.

Az ISO 9001-es szabvány (ISO 9001:2008 / MSZ EN ISO 9001:2009) egyben lehetőséget biztosít egy keret rendszer kialakítására is, melybe könnyen implementálhatóak az egyéb szabvány követelmények (információbiztonság – 27001; környezetvédelem – 14001; autóipar – 16949 stb.) előírásai is, ezáltal megkönnyítve a vállalatok számára az alkalmazásukat.

Miből is áll valójában egy ISO 9001 szerinti minőségirányítási rendszer kiépítése?

I. Fázis – Előkészítés:
•    Az első kapcsolatfelvételt követően, munkatársunk felkeresi Önt, és személyesen tájékoztatja a tanácsadás pontos metodikájáról és időtartamáról.
•    A látogatást követően kifejezetten az Ön vállalatára specifikált ajánlatot készítünk.
•    Amennyiben az ajánlat elnyerte tetszését vállalataink közt szerződéskötésre kerül sor.

II. Fázis – Rendszer kialakítás és bevezetés:
•    A szerződéskötést követően részletes helyzetfelmérést végzünk Önöknél a minőségirányítási rendszer kialakítása, a hatékonyság növelése továbbá a lehetséges fejlesztendő területek kijelölése érdekében.
•    A helyzetfelmérést követően az Ön vállalata szerint specifikált oktatást tartunk minden munkatárs részére.
•    Kijelölésre és külön oktatásra kerül az Ön vállalatának egyik munkatársa, mint minőségirányítási vezető.
•    Az oktatás és a folyamatos konzultációkat követően elkészítjük, és jóváhagyásra átnyújtjuk a minőségirányítási dokumentumokat (Minőségirányítási kézikönyv, eljárások, munkautasítások, formanyomtatványok stb.).
•    A jóváhagyást követően aktív tanácsadói közreműködés mellett közösen irányítjuk a minőségirányítási rendszer bevezetését.
•    A bevezetést követően (minimum 2-3 hónap elteltével) a tanácsadó közreműködésével belső auditot hajtunk végre.
•    A belső audit tapasztalatai alapján tovább fejlesztjük és finomítjuk a kialakított minőségirányítási rendszert.

III. Fázis – Tanúsítás:
•    A bevezetéssel párhuzamosan segítséget nyújtunk a tanúsító kiválasztásában és a vele való kommunikációban.
•    A tanúsító audit előtt egy független (aki nem vett részt az Ön vállalatánál a tanácsadásban) tanácsadó kollégánk tanácsadói auditot tart Önöknél, ezzel is segítve és a felkészülést a tanúsító auditra.
•    A tanácsadói audit tapasztalatait figyelembe véve közösen javítjuk és fejlesztjük tovább a minőségirányítási rendszert.
•    A tanúsító auditon a felkészítésben részt vevő tanácsadónk aktív részvétele és közreműködése mellett támogatjuk minden Megrendelőnket.

IV. Fázis – Utógondozás:
•    A tanúsítás végrehajtását követően kezdődik meg a minőségirányítási rendszer folyamatos fenntartása és fejlesztése.
•    Tanácsadóink természetesen az utógondozási folyamatot is aktívan támogatják.
•    Évente minimum 1, de nagyobb vállalatok esetén akár évi 2-3 belső audit megtartása a minőségirányítási rendszer fejlesztése érdekében.
•    Felkészülés az évente egyszer tartandó felügyeleti tanúsító auditra szintén a tanácsadó közreműködésével.

Várjuk megtisztelő kérdéseit: Siető Andrea, Szuhóczky Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.