Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Gazdaság

Szakember-hiány veszélyeztetheti a vállalati növekedést

Megdöbbentő ez az arány annak tükrében, hogy 2014-ben a megkérdezetteknek még „csak” 48%-a gondolta úgy, hogy a megfelelő szakemberek hiánya veszélyeztetheti a vállalat növekedését. „A hazai vezetők egyre inkább érzik, hogy bizonyos pozíciókra valódi kihívás jól képzett és alkalmazkodóképes munkaerőt találni. Be kell látni, hogy a hagyományos, néhány éve még működő munkaerő-toborzási és -megtartási stratégiákkal a jövőben már nem lehet versenyben maradni. Érdemes mérlegelni, hogy vajon ugyanolyan munkatársakra van-e szükség mint eddig, vagy a vállalat rugalmassága érdekében más, vagy újabb készségekkel rendelkezők felé is nyitni kell” – hangsúlyozza Szűcs Márta, a PwC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának cégtársa a 4. PwC Magyarországi Vezérigazgatói Felmérés sajtótájékoztatóján.

A fenti számok tükrében nem véletlen, hogy a vezérigazgatók 68%-a a kormányzattól elsősorban az alkalmazkodóképes munkaerő megteremtését várja. Szintén kiemelt kormányzati prioritásként jelölték meg a megkérdezettek a nemzetközi szinten versenyképes és hatékony adórendszer, valamint az innovációt elősegítő üzleti környezet megteremtését.

A vezérigazgatói felmérés – melynek során 170 haza vállalat felsővezetőjével készítettek interjút – többek között a partnerség kérdéskörét is vizsgálta. A PwC munkatársai arra keresték a választ, kikkel érdemes kooperálni a versenyképesség növeléséhez. A vezetők szerint az állandó fejlődéshez és a piaci pozíció megőrzéséhez az egyik legfontosabb eszköz az új szövetségek létrehozása lehet. Itthon a legtöbben az ügyfelekkel erősítik a kapcsolatokat (a megkérdezettek 59%-a nyilatkozott így), majd közel azonos eredménnyel az üzleti hálózatok, szakmai szervezetek (58%) és a beszállítók (57%) következnek.

A magyarországi döntéshozók azt mondják, a partnerségek célja elsődlegesen az új ügyfelek elérése, a második fontos ok az új technológiákhoz való hozzáférés, ezt követi az innovációs képességek megerősítése, illetve a márka vagy vállalat hírnevének megerősítése, valamint a tehetséges munkavállalókhoz való hozzáférés.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.