Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Gazdaság Marketing

Üzleti szabályok kezdőknek!

Tele van lelkesedéssel, és legyőzhetetlennek hiszi magát. Aztán az első buktatók után rájön, mégis csak jól jönne egy kis segítség. De lehet, hogy akkor már nem lesz kihez fordulnia. Ezt megelőzendő, íme néhány jó tanács:

1. Ne rugaszkodj el a valóságtól!

Amikor belevágsz egy üzletbe, főleg a legelső alkalommal, kérdezd meg magadtól, mivel kereshetnél a legkönnyebben pénzt. Próbáld meg kitalálni, mire van igény, és igyekezz arra a területre koncentrálni. Nem muszáj rögtön valamilyen nagyszabású tervvel előállni, elég, ha reális és kivitelezhető. Vagy legalább is annak tűnik. Biztosat nyilván senki sem tudhat, de ha nem rakod túl magasra a mércét már a kezdeti időszakban is, akkor könnyebben tudsz előre haladni. Később persze nagyobbak lehetnek az igényeid és az elvárásaid magaddal és a cégeddel szemben is.

2. Alkalmazkodj a körülményekhez!

Ha nincs nagy indulótőkéd, ne próbálj meg mindent abból megvalósítani. Ha nincs elég pénzed, hogy megfizess 5 alkalmazottat, akkor ne vegyél fel csak 4-et vagy 3-at. Persze ez nemcsak az anyagiakról szól. Arra is vigyázz, hogy ne tegyél olyan ígéreteket, amiket aztán nem tudsz betartani. Törekedj arra, hogy biztos legyen a háttered. Először egy stabil ügyfélbázist építs ki magadnak, és csak utána próbálj terjeszkedni.

3. Használd ki a lehetőségeket! Reklámozd a cégedet olcsón!

A fiatal vállalkozók természetesnek veszik, hogy sok csatorna áll a rendelkezésükre, ahol a termékeiket vagy a szolgáltatásaikat reklámozhatják. A Craigslist, a Facebook és a Twitter mind hatékonyan használható arra, hogy új potenciális ügyfeleket találj. Másrészről viszont nem biztos, hogy ezek a csatornák megfelelőek a vállalkozásod számára. Azt jegyezd meg, hogy egy reklámkampánynak nem feltétlenül kell sokba kerülnie ahhoz, hogy elérje a célját. A lényeg, hogy tartsd nyitva a szemed, és csapj le az új lehetőségekre. Próbálj meg annyit belefektetni a kampányba, amennyi aztán meg is térül a végén.

4. Ne adj árun alul semmit!

Majdnem minden cég ezt teszi kezdetben: aláígérnek a versenytársaknak, hogy minél több ügyfelet szerezzenek maguknak. Ez egy súlyosan helytelen hozzáállás. Néha annyira keveset számítanak fel az általuk elvégzett munkáért vagy eladott termékért, hogy a végén ahelyett, hogy ők keresnének, még nekik kell ráfizetni. Minden lehetséges kiadást fel kell tüntetni előre, amikor még csak felbecsülöd az árat, akkor is. És arról is időben értesíteni kell a vevőt vagy ügyfelet, hogy a szolgáltatás ára változhat, amennyiben a körülmények is változnak.

5. Találd meg a megfelelő partnert!

Az egyik dolog, ami leginkább le tudja lombozni a kezdő vállalkozókat, az az elszigeteltség. Úgyhogy találj egy partnert, akivel jól kijössz, és akinek a képességei kiegészítik a tieidet, és aki hozzád hasonlóan képes és hajlandó sokat dolgozni azért, hogy a cégetek befusson. Ez alapvető a sikerhez.

6. Tapasztalj és tanulj!

Olvashatsz könyveket az üzletről, mert némelyikük elég hasznos. Azonban csak úgy szerezhetsz igazán használható tudást, ha dolgozol. Azt, hogy mi hogyan működik az üzleti életben, egy kezdő vállalkozó általában az első hat hónapban tanulja meg. Ez olyan dolog, ami a könyvekben nincs meg írva, és csak tapasztalás útján lehet az tiéd.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.