Ürge András, a Mercateo Csehországért, Szlovákiáért és Magyarországért felelős country menedzsere elmondta: a beszerzés költségét két alapvető tényező határozza meg. Az egyik a termék beszerzési ára, a másik pedig az az erőfeszítés, amivel a termékeket meg tudom szerezni, illetve az az adminisztráció, amivel nyilvántartom.
A Mercateo óriás beszerző, aki a gyártóktól olyan kedvezményeket kap, amit más nem, mi pedig a volumenek alapján megengedhetjük magunknak, hogy minimális árrést alkalmazzunk. Ár oldalról éves szinten átlagban 10% feletti megtakarítása lehet nálunk a cégeknek.
A leglényegesebb megtakarítás azonban mégsem itt van igazán. A közép- és nagyvállalatok gyakran több száz beszállítóval rendelkeznek. Ez több száz szerződés, több tízezer számla, és évente sok ezer egyeztető telefonhívás.
Ha a beszállítók számát a Mercateo segítségével jelentősen csökkentik, akkor – mondom, átlagban – 10% beszerzésiköltség-megtakarítás mellett, a csapatuk tagjainak adminisztrációs terhei is jelentősen csökkennek, az így felszabaduló időt pedig más, stratégiailag fontos feladatokra tudják fordítani.
A kisebb vállalatok kisebb volumenű megtakarításai pedig az életben maradás szempontjából talán még fontosabbak, mint a nagyok nagy megtakarításai.
A kis- és középvállalatok előszeretettel használják ingyenes elektronikus beszerzési szolgáltatásunkat a MyMercateot, amely webalapú engedélyezési workflow. Ennek segítségével cégük teljes hierarchiáját és engedélyezési folyamataikat leképezhetik, egy helyen nyomon követhetik indirekt beszerzésüket, mivel szolgáltatásunk nem csak az engedélyezésre, de riportolásra is alkalmas.
A MyMercateo a költséges beszerzési- és engedélyezési modulok helyett kínál egy ingyenes alternatívát, amely komoly segítség lehet azon kis- és középvállalatok számára, amelyek nagyobb beruházások nélkül szeretnék optimalizálni indirekt beszerzésüket.