Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Gazdaság

Amit a multik irigyelnek Tőlünk

Sokan alábecsülik magukat a gazdaság világában. Mikro, kis és közép vállalkozás. Azt hiszik, ezek a jelzők mindent elmondanak róluk. Van viszont egy olyan tulajdonság, amit irigyelnek a vállalkozóktól a multik. Ennek a tulajdonságnak a megteremtésére hozták létre az ügyfélszolgálatukat, hatalmas üzlethelységeket bérelnek a legforgalmasabb csomópontokon.

Ez mind nem elég – költekezés nekik – üzlethelységeiket a lehető legkényelmesebbé és legotthonosabbá próbálják tenni, ügyfélszolgálati munkatársaikat pedig minél több képzésre elküldik.

Mi ezzel ellentétben alapvető tulajdonságként hordozzuk ezt az általuk úgy kívánt jellemzőt. A

személyesség

az, amiért mindent megtenne a multi, hogy úgy birtokolja, mint Mi KKV-k.

Az emberi kapcsolatokban rejlő varázs, a vevő személyes ismerete, a néven szólítás és régebbi beszélgetésekre/igényekre emlékezés. Ugye, hogy ezeket a sorokat olvasva ugranak be az ügyfelek arcai, kívánságai. Ezért rendel meg az összes multi hatalmas szoftvereket (adatbázisokat), ügyfélszolgálatot tart fent, és csak remél, hogy egy évig marad valaki egy ügyfélszolgálati poszton, hogy a vevő legalább ezt a személyt megszeressék kicsit.

Ez egy olyan előny, amit nem csak ismerni kell, hanem használni! Fegyverként! Reklámozni, és belső folyamatként fejleszteni!

Feladat

Legrosszabb esetben egy papírt vegyünk elő (jobb esetben egy táblázatkezelőt), és kezdjük leírni ügyfeleink neveit, kéréseit és rendelési szokásait. Elékezzünk vissza, mikor volt nálunk legutóbb és legelőször. Ideje volna megkeresni Őt is?
Minden vevőnkkel tegyük ezt, hogy érezze a törődést, hogy mi emlékszünk rá, visszavárjuk. Ne eladjunk, csak érdeklődjünk. Hosszú távon vevőt akarunk,nem pedig távoltartási végzést. Ez a mi elvehetetlen csodafegyverünk a multik ellen.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.