Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Marketing eszközök – II. rész

Az inbound marketing leegyszerűsítve annyit jelent, hogy – szemben a hagyományos outbound marketing eszközökkel, melynek lényege az, hogy reklámozzuk a cégünket, a termékeinket, illetve a „brand”-ünket, hogy a vevő vásároljon nálunk – az a fő cél, hogy az ügyfelek maguktól találjanak a cégünkre.

Az inbound marketing egy olyan marketing technika, mely a web 2.0 által jött létre. Azon alapszik, hogy elsősorban online tartalmak segítségével engedélyezett kapcsolatokat hoz létre a célcsoporttal.

Az inbound marketing az alábbi gyakorlati lépésekből tevődik össze:

1. Értékes tartalmak – weboldal, blog, whitepaper, videó, demo, stb. -készítése.

2. A tartalom on-page és off-page módszerekkel történő keresőoptimalizálása.

3. A tartalom népszerűsítése közösségi marketing eszközök és PPC hirdetések által. Az inbound marketing segítségével biztosíthatók a minőségi látogatók, a vásárlók termék iránti igénye is felkelthető. Szemben az inbound marketinggel, a hagyományos, (előző cikkünkben emlegetett) „outbund marketing” a hangsúlyt a fizetett hirdetések alkalmazására helyezi, s ez által igyekszik minél nagyobb célközönséget elérni.

A hatékony inbound marketing lényege a kísérletezés. Válasszunk egy ügyfelekkel és iparral kapcsolatos tapasztalatra épült stratégiát, majd vegyük rá az embereket, hogy meglátogassák és megtérítsék a honlapot. Számolnunk kell azzal, hogy az előzetes feltételezések a kulcsszavakról, és a megtérüléshez szükséges forgalomról, feltehetőleg tévesek lesznek (vagy legalábbis nem elég pontosak), így némi változtatásra is szükség lesz. Ebből kifolyólag egy analizálásra alkalmas eszközkészlet is nélkülözhetetlen lesz, amelynek segítségével megállapítható, mi működik és mi nem.

Sokan várják el azt az inbound marketing módszereket alkalmazva, hogy honlapjukat a beindulását követően egy hónapon belül több tízezer ember látogatja majd. Azonban a tisztán online eszközökkel promótált honlapnak időre és rengeteg munkára van szüksége. Azonban ha ezt a munkát – linkstratégia, folyamatos keresőoptimalizálás, stb. módszeresen űzzük, az eredmények tartósan megmaradhatnak.

Az inbound marketing tehát valójában egy hosszú távú stratégia, ami csak azok számára kifizetődő, akik kellő türelemmel és kitartással állnak a dologhoz.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.