Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Gazdaság

Tiltott szavak jellemzésünkkor

„Mérnökként dolgozom” – válaszolja.

„Oh, komolyan? Nagyon érdekesen hangzik, tervezett már valamit?” – jön a kérdés az illetőtől.

„Annyira nem, mostanában csak az egyetemen a könyvtárat terveztük meg.”

„Wow, láttam az épületet, nagyon szép munka.”

Azonnal megnyeri az illetőt. Tudja miért? Mert szerény volt és mégis titokzatos. Képzelje el, ha úgy írja le magát, mint az önéletrajzokba szokás: „Elhivatott és lelkiismeretes tervezőként tevékenykedem, aki már számtalan épületet tervezett a társadalom részére.” Ha így mutatkozik be, garantáltan nem nyűgöz le senkit. Az emberek egy beképzelt hólyagnak fogják Önt gondolni, aki nagyra van magával. Most megmutatjuk, milyen jellemzőket érdemes elkerülnie, ha nem akar az előbb említett kategóriába tartozni.

Motivált

A motiváltság egy feleslegesen használt szóvá vált mai világunkban. Hogy lehetne az ember valami iránt motivált, amit még szinte nem is ismer? Vagy egy olyan dolog iránt, amit muszáj csinálnia (pl. dolgozni).  Higgye el, ha motiváltnak írja le magát, csak beáll a felesleges, üres szavakat használók táborába.

Szakértő

Ha azt állítja magáról, hogy szakértő, akkor biztos nem az. Ha Ön valóban szakértő, használja a szaktudását ennek bebizonyítására! Mutasson be konkrét példákat, aki ismeri a fogalom pontos használatát azonnal tudni fogja, hogy valóban egy szakértővel van dolga.

Innovatív

A legtöbb cég innovatívnak állítja magát, és a legtöbb ember is ezt vallja magáról. A többségük azonban nem az. De ez így van rendjén, az innovativitás nem feltétele a sikernek. Innovatívnak tartja magát? Bizonyítsa be példákon keresztül!

Kreatív

A motivált szóhoz hasonlóan a kreativitás is elvesztette hatékony benyomását az emberekre. Manapság mindenki kreatív, érdekes módon mégsem fejlődik ilyen ütemben a világ. Popoularitásának köszönhetően a dinamikushoz és az agilishoz hasonlóan, ez a szó is értelmét vesztette.

Egyedi

Az ujjlenyomatok egyediek, ahogyan a hópelyhek is. Ön lehet egyedi, de a vállalkozása nem igazán. A fogyasztókat nem érdekli az egyediség, egy dolog számít nekik: minden területen jobb legyen, mint a vetélytársai.

Ha a felsorolt jellemzők valamelyikét előszeretettel használta, inkább felejtse el őket. Higgye el, megértettük, hogy Ön egyedi, innovatív, kreatív és kellőképpen motivált 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.