Itt az új év, érdemes áttekintenünk, hogy melyek lesznek, lehetnek azok a marketing trendek, amiknek használatával a piaci befolyásunkat növelhetjük! Összegyűjtöttünk 10+1 tippet.
1. Személyre szabott tartalmak
Mindenhol azt a trendet látjuk, minden felület a lehető leginkább személyes kialakítást akar kínálni a felhasználóknak. A személyre szabott tartalmak előállításához meg kell találnunk a megfelelő közönséget, hisz amennyiben egy cég a piac teljes egészét kívánja elérni a hirdetéseivel, a hatékonysága csökkenni fog. Fontos, hogy a felhasználókról, az ügyfelekről vagy vásárlókról a lehető legtöbb információval rendelkezzünk, ugyanis ez a sikeres kampány egyik titka.
2. A mobil térhódítása
2016-ban már szinte kötelező volt minden internetes felületet mobilra is optimalizálni és applikációkat készíteni, 2017-ben pedig még többen lesznek az okostelefonos felhasználók. Ezért nagyon fontos, hogy egy marketing tartalom mobilbarát verzióban is megjelenjen. Egy felmérés szerint az Egyesült Államokban 5 emberből 4-nek van okostelefonja, amelyet aktívan használ is. (Globálisan kicsit rosszabb az átlag, 5-ből 3.)
3. Helymeghatározás alapján szólítsuk meg
Egy kutatás szerint az Y generáció tagjai közül tízből nyolcan használják a telefonjukat a boltokban, és majdnem háromnegyedük elfogadja a helymeghatározás alapú mobilos üzeneteket. Ez a marketingeseknek óriási lehetőséget ad, hogy személyre szóló azonnali ajánlatokat küldjenek a vásárlóknak telefonjára. Erre például a Target’s rewards applikációt lehet használni.
4. Vásárlás gomb a közösségi médiában
A Facebook, a Pinterest, a Twitter vagy a YouTube felületén is megtalálhatók a vásárlás gombok, ám jelenleg kevesen használják ki ezeket. Az, hogy a felhasználó állandóan látja ezeket a gombokat, arra ösztönözheti, hogy rákattintson, használja. Hamar rájönnek, hogy sokkal könnyebb így a vásárlás.
5. Nem mindegy, milyen egy hírlevél
A feliratkozók minőségi tartalmat várnak el, nem elég azonban, hogy a belbecs rendben legyen, a külcsín is nagyon fontos. Emellett – mint ahogy már fentebb említettük – meg kell ismerni az olvasók viselkedését, hogy mi a fontos nekik. Ezért kell a hírleveleket pontosan szegmentálva, profi levélküldő alkalmazásával (például ActiveCampaign vagy MailChimp) kiküldeni.
6. Egyre nő a natív hirdetések népszerűsége
A jövő a natív hirdetéseké. Ennek az az oka, hogy egyre több felhasználó alkalmaz AdBlockot, így olyan tartalmakkal kell elérni az olvasókat, amelyek elsőre nem tűnnek hirdetésnek, és nem tiltja le automatikusan a rendszerük.
7. Adjunk élményt
A felhasználók szeretnek a részévé válni annak, amit olvasnak, és élvezni a tartalmat, amit épp látnak, hallgatnak vagy olvasnak. Erre jó eszköz a virtuális valóság vagy a kiterjesztett valóság, de a közönség aktivizálására ez élő videó bejelentkezések, workshopok, webináriumok is alkalmasak. Fontos, hogy azt érezzék: valaminek ők is akív részesei.
8. Az élő adás varázsa
Az élő videók aránya egyre nő a közösségi média felületein, hiszen a korábbi applikációk után tavaly az élő bejelentkezési funkciót már a Facebook is elérhetővé tette. Marketing szempontból ez brandépítésre kiváló. A live mellett a 360-as videók készítése is elterjedhet – bár azok költsége sokkal nagyobb.
9. A videó térhódítása
Az emberek egyre kevésbé olvasnak, de egyre szívesebben néznek rövid videókat. 2018-ra az internet teljes forgalmának 60 százalékát videótartalmak fogják kitenni – állítja egy kutatás. Az előzetes beharangozók, összefoglalók is lehetnek videóüzenetek, sőt a leírások helyett is készülhetnek rövid videók. Nagy kihívás azonban, hogy olyan hirdetéseket kell készíteni, amelyek jól időzítettek, felkeltik a felhasználók érdeklődését, relevánsak és ösztönzik vásárlásra.
10. Tömören és lényegre törően
Az internetezők nagy része az információit a világról a közösségi média felületeken szerzi leginkább. A figyelmet azonban nem kötik le a hosszú cikkek, így lényegre törően, tömören figyelemfelkeltően kell megszólítani a felhasználókat ezeken a felületeken.
Egy felmérés szerint a marketingesek csaknem fele szerint a közösségi csatorna kínálja a legtöbb lehetőséget, kicsivel több mint egyharmaduk úgy véli, a weboldalak és az email lesz a fő forrás, negyedük viszont a SEO-ra esküszik. Érdekes adat, hogy 10-ből 7 cég nem gyűjt adatokat a közösségi médián keresztül.
+1. Írjuk blogot!
Minőségi tartalmat kell nyújtani a honlapra érkezőknek. Érdemes mindenről saját tartalmat készíteni, figyelve a SEO-szempontokre, és legyünk jelen akítvan a közösségi médiában!
Forrás: matebalazs.hu, marketingfesztival.blog.hu, webmaitt.hu