Ez azért lehet kihívás, mert a gyorsan fejlődő cégeknél sokszor nincs kialakult rendje az üzleti kommunikáció menedzselésének. Ki fogja írni a hírleveleket? Ki kezeli a Facebook fiókot? Ahogy nő az új ügyfelek száma, úgy egyre kevesebb idő jut arra, hogy rendszeresen friss tartalom legyen a weboldalunkon.
Időnként a dinamikusan fejlődő cégeknél is előfordul, hogy nincs idő cikkeket írni, sosem érnek rá online kommunikációval foglalkozni, alig posztolnak a céges közösségi oldaladon, és teljesen le vannak maradva az új fejleményekkel kapcsolatban. Egészen addig, amíg fel nem ismerik, hogy az üzleti kommunikáció nem egy hobbi, aminek időnként hódol az ember. Ez is fontos része a vállalkozásnak, hiszen vásárlókat szállít és megalapozza a márkanevet a piacon.
Az alábbiakban a tipikus hibákat szedtük össze, hogy az ismeretek birtokában sikeres üzleti kommunikációt folytathasson.
Végzetes hibák webszöveg írásakor, melyeket mások kárán érdemes megtanulni
Ha időt és energiát fektet üzleti kommunikációjába, fontos meggyőződnie róla, hogy néhány apró mulasztás miatt nem vesznek-e kárba remek szövegei.
1. Amikor kimaradnak az első lépések…
Néhány vállalkozás ott lő bakot, hogy a webszöveg megtervezésének legfontosabb lépései elmaradnak. Nem készül például kulcsszóelemzés, így rögtön hátrányból indul a weboldal a Google helyezésekért folytatott harcban.
Mások a célpiacot nem térképezik fel körültekintően, és mindenkinek írnak, csak a célközönségnek nem, így csupán elvétve érhet célba az üzenet. De az is előfordulhat, hogy konkurenciaelemzés hiányában éppen azokat szólítják meg szövegeikkel, akiket már elhappolt valamelyik versenytárs, míg egy másik réspiac kiszolgálatlanul marad.
Ennek az a következménye, hogy feleslegesen dolgoznak, gyártják a szövegeket, melyeket csak kevesen fognak olvasni, hiszen nem találnak rá az oldaladra. Sajnos, ilyenkor az sem számít, milyen lebilincselően izgalmas történeteket sző bele a szövegíró, vagy mennyire humorosan a cikk, ha nincs látogató, nincs olvasó és vásárló sem.
2. Amikor a szorgalom a hatékonyság rovására megy
Amennyiban a vállalatvezető nem delegálja a feladatokat, a webszöveg megírása is rá marad. Érthető, hogy felelősségteljes vállalkozóként rajta akarja tartani a szemét a feladatokon, de ez nem jelenti azt, hogy magának kell lefőznie az utolsó csésze kávét is…
Ha a vezető ír minden webszövegedet, blogbejegyzést, hírlevéltervezetet vagy brosúraszöveget, mikor marad ideje azt csinálni, amihez a legjobban ért? Lehet, hogy néhány hónapon belül remek szövegei lesznek, közben viszont nem tud elég vásárlót kiszolgálni, vagy ami még rosszabb, nem tudja azt a színvonalat nyújtani, amit elvárnak tőle.
Ezt a hibát is érdemes elkerülni.
3. Grandiózus hiba: rendszertelen kommunikáció
Néhányan készítenek Facebook-oldalt cégük számára, melyet kezdetben lelkesen használnak, majd szépen lassan feledésbe merül az oldal, ahogy plusz munka adódik. Ez történik sok kisvállakozás közösségi oldalával, legyen az a Facebook, a Linkedin vagy a Google+.
A rajongók ebben az esetben hiába várják az új információkat, az oldalra látogatva csak egy két hónappal korábbi bejegyzést találnak.
Ezt elkerülendő, inkább kommunikáljon követőivel heti egyszer, de az legyen kőbe vésve, azaz felírva a teendők listájára. A rendszeres, érdekes webszöveg segít az érdeklődőket az oldalra csalogatni, ahol termékeivel is megismerkedhetnek.
Ez az a 3 végzetes hiba, mellyel leggyakrabban találkozunk a vállalkozások online kommunikációját figyelve. A megoldási javaslatok ismeretében Ön körültekintően kezdhet bele a webszöveg megtervezésébe vagy szakértő szövegíró csapatra bízhatja a feladatot. Sok sikert kívánunk hozzá!