Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Gazdaság Kultúra

Növekszik a kínai turisták száma!

Dinamikusan bővül a fizetőképes ázsiai turisták száma nemcsak világszerte, hanem Magyarországon. Speciális igényeikre a turisztikában érdekelt vállalkozásoknak, turizmust támogató szervezeteknek érdemes alkalmazkodni.

A KSH előzetes adatai szerint tavaly Kínából 171 ezer vendég érkezett, ami 36%-os növekedés és ezzel Kína lett a 10. legfontosabb küldő ország (kb. annyi kínai turista érkezik, mint francia vagy spanyol!). D-Koreából szintén 122 ezer vendég érkezett (17,5%-os bővülés), míg Japánból csak 55 ezren (15%-os visszaesés). Az ázsiai turisták túlnyomórészt szállodákban lakik, fizetőképes keresletet teremt, de feltűnő, hogy míg egy amerikai turista átlag 2,5 vendégéjszakát tölt Magyarországon, addig, a kínai és koreai turista csak 1,4-1,8 éjszakát. Cél tehát, hogy több időt töltsenek el hazánkban, így több szolgáltatást vesznek igénybe, többet költenének továbbá nőne az elégedettségük és akár a visszatérés aránya is.

Érdemes lenne felmérni a rövid magyarországi tartózkodás okát, külön az üzleti és a turisztikai céllal érkezők körében. Tekintettel arra, hogy a tengerentúli turisták zöme körutazást tesz Közép-Európában, ezért megfontolandó ebben a szegmensben az összefogás és együttműködés az amúgy regionális versenytársnak számító Prágával és Béccsel. (Pl. közös ország promóciók Kínában/Koreában és egymás országaiban, kedvezményes vasúti jegy vagy közlekedési bérlet vásárlási lehetőség 2-öt fizet/3-at kap).

Ma már 13 kínai városban lehet 72 órán belül magyar vízumhoz jutni, van közvetlen járat Pekingből, de még jobban ki lehetne használni Magyarország jó kapcsolatait Kínával
2014: Budapesten nyílt meg a Kína-Közép-Kelet Európa Turisztikai Regionális Koordinációs Központ
2015: Air China megindította közvetlen Peking-Budapest járatát (Prágába, Varsóba és Bécsbe is van)
2016: Kínai Turisztikai Hivatal is megnyitotta regionális irodáját Budapesten, Utazás kiállítás díszvendége Kína volt

Tematikus csomagok kellenének: bevásárló turizmus, egészségturizmus, kulturális körút emellett a szolgáltatóknak is érdemes kiszolgálni a speciális igényeket (pl. kínaiak zöme mobilfizetést és kínai applikációkat használ, kínai feliratok)

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.