Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Gazdaság

Háromszínű jövőkép a munka világáról

A globális megatrendek, mint például a technológiai újítások, vagy a demográfiai változások a munka világára is hatással vannak, változnak a munkaadók és munkavállalók igényei is. A vállalatok pedig nem egyformán alkalmazkodnak, így három lehetséges világ, a kék, zöld, és a narancs rajzolódik ki – magyarázza Bencze Róbert, a PwC Magyarország HR-tanácsadási üzletágának igazgatója.

A kék világban a vállalat, a vállalati kultúra áll mindenek felett. A hatékonyság- és teljesítményorientált szervezetet a fogyasztói igények és a profit vezérlik. A zöld világban a fogyasztók és alkalmazottak együtt tesznek a változásért, a vállalatok transzparensek, társadalmilag felelősek és zölden működnek. Nyitott, közös tanuláson alapuló szervezetek. A narancs világ a globális multik helyett kicsiben, fragmentáltan gondolkodik. Ez a fajta vállalat biztosítja az autonómiát és a folyamatos kihívásokat a jellemzően projektalapon, rövid távra szerződő munkavállalónak.

Az, hogy a munka világának átalakulása Magyarországon is releváns kérdés, ma már kétségtelen. A hazai vezetőknek és HR-szakembereknek is látniuk kell, hogy milyen vállalatot vizionálnak a következő évekre, és ennek mentén kell lépéseket tenniük, kialakítani a stratégiájukat – teszi hozzá Bencze Róbert.

A teljes angol nyelvű tanulmány elérhető az alábbi linken:
http://www.pwc.com/hu/hu/kiadvanyok/the_future_of_work.jhtml

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.