Reflektorfényben

RÁVILÁGÍTUNK A LÉNYEGRE

Marketing

Marketing hírek és újdonságok

Az erős márkák sokkal jobban teljesítenek

A BrandZ elnevezésű lista a Top 100 legértékesebb globális márkát és a hozzájuk kapcsolódó pénzügyi adatokat tartalmazza. A WPP-csoporthoz tartozó Millward Brown immáron 11. alkalommal tette közzé azt a márkákat értékelő éves tanulmányát, amely a pénzügyi mutatókon túl a fogyasztók véleményét is figyelembe veszi.

A 2016-os év a globális pénzügyi nyomás és Kína gazdasági lassulása ellenére is stabil év volt a világ legnagyobb hatalommal bíró márkái számára. Ebben a versenyben azok a márkák tudták a legkiemelkedőbb növekedést elérni, amelyek innovatívak voltak, és újításaikat fogyasztóiknak is be tudták mutatni a márkaélményen keresztül – írja a kreativ.hu.

A kutatás egyik legnagyobb tanulsága szerint azok a márkák kerültek a Top 100-as, legértékesebb globális márkák listája élére, amelyek rendelkeznek a megújulás és innováció képességével. Ennek megfelelően – sokak meglepetésére – a 2016-os évben a Google visszaszerezte az Apple-től az első helyezést. A Microsoft megőrizte 3. helyét. A listán előkelő helyen található az Amazon és a Facebook is.

Azok a márkák gyarapodnak, szektortól függetlenül, akik kihívóként viselkednek és alkalmazkodnak a distruptor modellekhez és gondolkodásmódokhoz. Ezek a márkák felráznak más kategóriákat is újításaikkal, melyek túlmutatnak az új termékeken és technológiákon – a szolgáltatás teljesítési módjának megváltoztatásával, a fogyasztói élmény kibővítésével vagy a formátum megváltoztatásával kínálnak újításokat. A hatalom, amit ezek a márkák már birtokolnak, kombinálva platformjaik erejével, lehetővé teszi számukra, hogy gyorsan és sikeresen mozogjanak a szektorok között – mondta David Roth, a The Store WPP EMEA és Ázsia vezérigazgatója.

Nyomtatva vagy e-mailen is jöhetnek a reklámüzenetek

A fogyasztók többsége hasznosnak találja a reklámcélú megkereséseket, leginkább a szórólapos és e-mailes ajánlatokat kedvelik – derült ki a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) megbízásából a KutatóCentrum által készített kutatásból. A DM Szenzor névre keresztelt, idén először lakossági véleményeket is vizsgáló felmérés szerint szórólap hatására a megkeresettek több mint kétharmada, míg elektronikus reklámüzenet nyomán a címzettek több mint fele vásárolt már legalább egy alkalommal.

A direktmarketing-csatornák közül a szórólapokra és az e-mailben érkező reklámüzentekre nyitottak leginkább a fogyasztók, a legtöbb vásárlást is ezek az eszközök generálják – olvashatjuk a kutatás eredményét a dimsz.hu oldalán.

Milliókat kaptak marketingtevékenységre a cégek

A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) támogatja a mikro-, kis- és középvállalkozások piaci megjelenését és kapacitásbővítő beruházásait is – mondta Rákossy Balázs, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára az MTI-nek.

A vállalkozások piaci megjelenését célzó pályázatok közül 37 projekt nyert el több mint 360,81 millió forintnyi fejlesztési forrást, a projektek összköltsége 721,94 millió forint. A támogatásból a külpiacra jutást elősegítő szolgáltatások igénybevétele, marketingtevékenységek, idegen nyelvű honlap létrehozása, illetve piackutatás finanszírozható – tette hozzá.

TÖBB PÉNZ JUT TURISZTIKAI MARKETINGRE

Jövőre minden eddiginél több forrás jut a turizmusra

2017-ben minden eddiginél többet, 21 milliárd forintot fordít a kormány a turisztikai célelőirányzaton és az újonnan létrehozott turizmusfejlesztési célelőirányzaton keresztül az ágazat fejlesztésére – jelentette be Bienerth Gusztáv turisztikai kormánybiztos. Az idén a turisztikai célelőirányzat 6 milliárd forint volt, ami csaknem megduplázódik, kerete 11 milliárd forint lesz. Ez kiegészül az újonnan létrehozott 10 milliárd forintos turizmusfejlesztési célelőirányzattal, ami az uniós pályázati támogatást kiegészítő nemzeti forrás.

A fejlesztésre fordítható forrásokat hosszabb távon 2018-tól bevezetendő 4 százalékos turizmusfejlesztési hozzájárulás is növelni fogja. A forrásokból a szálláshelyek minőségének javítására, a belföldi és nemzetközi marketingre, rendezvénytámogatásokra egyaránt jut majd, így az egész szakma egyet léphet előre. A cél az, hogy gazdasági növekedésben, munkahelyteremtésben a turizmus minden eddiginél jobban teljesítsen, Magyarország és Budapest legyen Közép-Európa turisztikai központja, azaz legyőzzük Prágát és ostromoljuk Bécset – hangsúlyozta az államtitkár.

Augusztus 15-ig áttekintik az ágazat teljes jogszabályi környezetét, és kiiktatják egyebek közt a piacra jutást megnehezítő jogszabályokat. Év végéig megszületik az az átfogó turizmusfejlesztési stratégia, amelynek alapján 2017-től a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az ágazat, a főváros, és Balaton mellett több vidéki célterület fejlesztését koordinálja.

A gyógyturizmus Magyarország stratégiai ágazata

Magyarország egyik stratégiai ágazata a gyógyturizmus, gyorsan növekszik ez a piac – hangsúlyozta Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára. A turizmus a magyar bruttó hazai termékhez (GDP) való teljes hozzájárulása eléri a 10,3 százalékot, az iparágban pedig mintegy 340 ezren dolgoznak, és felidéztem, hogy az Egészségügyi Világszervezet (WHO) előrejelzése szerint 2022-re vezető gazdasági ágazat lesz a gyógyturizmus.

2015-ös adatok alapján a gyógyturizmus miatt legtöbben Ausztriából, Szlovákiából és Németországból érkeznek Magyarországra, a wellness és gyógyszállodákban pedig jellemzően németországi, oroszországi és osztrák vendégek szállnak meg. Az egészségturizmusban Magyarország piacvezető a fogászati kezelések és a plasztikai műtétek piacán.

Hazánk a gyógyturizmus mellett stratégiai ágazatként tekint a kulturális és az üzleti turizmusra is, amelyeknél fejlesztésükre, a hatékony marketingstratégiák alkalmazására és a szakemberképzésre fókuszál.

A gyógyturizmus sikerét mutatja, hogy a legjobb gyógyfürdő kategóriájában nemzetközi díjat nyert a Széchenyi gyógyfürdő – jelentette be Czinege Szilvia, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. marketingigazgatója nemrég az M1 aktuális csatornán. A fürdő világszerte is a balneológia fellegvárának tekinthető.

Marketing képzés fiatal vállalkozóknak

A 2016 – a külhoni magyar fiatal vállalkozók éve program nyári továbbképzése keretében a 200 résztvevő két turnusban többek között üzleti és marketing tréningen vett részt – közölte a nemzetpolitikai államtitkárság MTI-vel. A nyári továbbképzés két turnusban valósult meg, amelyekre 100-100 fiatal vállalkozó és vállalkozni vágyó érkezett a Kárpát-medencéből. A résztvevők között jelentős az agrár szektorból érkezők száma, de sokan képviselték a turizmus, a kereskedelem, az információtechnológia, a kézművesség vagy a szolgáltatás ágazatát.

A képzés célja, hogy a Design Terminál tapasztalt mentorainak támogatásával, problématérkép elkészítésével, valamint üzleti- és marketing tréningen való részvétellel segítsék a jelentkezők vállalkozásának sikerességét, lehetőséget teremtsenek a közös gondolkodásra, jó gyakorlatok és tapasztalatok cseréjére, az egyes vállalkozások sikerét elősegítő együttműködésekre, határon átívelő projektek megszületésére.

PÁLYÁZAT

Kreatív B2B Award – B2B kommunikációs megoldások versenye

A Kreatív szaklap először hirdeti meg a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt két év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói vagy hirdetői oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezhető bármely olyan kommunikációs kampány vagy megoldás, amely 2014. június 1. és a nevezési határidő lejárta előtt futott részben vagy teljes egészében Magyarországon.

A verseny az A főkategóriában kampánycél alapján zajlik, ezért egy-egy kommunikációs megoldás különböző megoldásai (például kiadvány, weboldal és e-dm) egyben is nevezhetők. A B főkategóriában médiatípus szerinti bontásban lehet nevezni a megoldásokat, a többcsatornás kampányok nevezéseit értelemszerűen az integrált kategóriába várják. Az értékelés során a zsűri többletponttal jutalmazza a nevezett kommunikáció hatékonyságát (ROI, ROMI) a bemutatott számok alapján. (Cél, eredmény, befektetett eszközök, input, output stb.) alapján.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.